Op de rotonde Brabantweg-Weverstraat vonden jaarlijks relatief veel verkeersongevallen plaats. Bij de meeste verkeersongevallen was er sprake van een (brom)fietser die geen voorrang kreeg van een automobilist. Deze onveilige verkeerssituatie leidde al jaren tot veel klachten en vroeg om een structurele oplossing. De werkzaamheden voor de aanleg van een fietstunnel nabij de Weverrotonde en de reconstructie van de Weverstraat werd in 2019 uitgevoerd. Het project werd gerealiseerd met financiële steun van de Provincie Limburg.
In samenwerking met de Gemeente Gennep heeft Roelofs het gehele proces, ontwerp, omgevingsmanagement en de uitvoering verzorgt vanaf het voorlopig ontwerp t/m de realisatie van de fietstunnel. De doelstelling was om te komen tot de maximale kwaliteit voor het beschikbare budget. Hierbij werden kansen op gebied van innovatie en circulaire toepassingen meegenomen. Door de lengte van de tunnel was daglicht in het midden niet meer mogelijk.
Er is één keer de Powerdaylight Ø 53 cm gemonteerd in de middenberm van de weg. De Powerdaylight voorziet de fietstunnel van daglicht in het midden van de fietstunnel. De gemeente had de wens om een regenboog effect binnenin de tunnel te creëren. Door het gebruik van de speciale plafondplaat is dit gerealiseerd. Daarnaast voorziet een maatwerk afwerking dat het systeem van onderaf hufterproef is.